Sigma Technology Group starts new office in Norrköping, Sweden

Sigma Technology Group, one of Sweden’s leading IT consulting and service provider companies, has announced the launch of a new division in Norrköping. With over 2,000 employees, Sigma Technology Group plans to expand rapidly and support local and global clients with advanced IT services.

Storsatsning inom digitalisering – Sigma Technology startar 5 nya bolag

Sigma Technology Group har vuxit kraftigt inom digitalisering och möter stadigt ökad efterfrågan. Tillväxtresan fortsätter, därför kommer företaget under hösten 2020 och vinter 2021 att starta fem nya bolag för att stärka sin position på marknaden och säkerställa fortsatt tillväxt.

Carl Vikingsson Utsedd till Ukrainas Honorärkonsul i Västsverige och Södra Sverige

​Efter år av fruktbart samarbete med Ukraina blir Carl Vikingsson, VD på Sigma Technology Group, Ukrainas honorärkonsul i Västsverige och Södra Sverige, för att fortsätta bidra till utvecklingen av samarbetet mellan länderna.

Sigma och Lynk & Co utvecklar upplevelsen av användardokumentationen

Sigma har hjälpt Lynk & Co skapa en heltäckande upplevelse av användarhandboken, som släpps tillsammans med bilens lansering på den europeiska marknaden. Upplevelsen innehåller en interaktiv användarhandbok, en Android-app och ett smart informationssystem.

Frida Utbildning och Sigma utvecklar ett nytt flexibelt verksamhetssystem

​Frida Utbildning är en expanderande koncern med visionen att vara Sveriges tongivande utbildningsföretag. Tillsammans med Sigma har Frida Utbildning, via dotterbolaget Didaktikcentrum AB, utvecklat ett användarvänligt verksamhetssystem som förenklar skolans administration och som rustar organisationen för framtiden.