FB

Sigma Technology Group rankas som Sveriges mest rekommenderade arbetsgivare av Universum

zGAPbIN4iEYChjJptx2f

Varje år rankar Universum svenska arbetsgivare som lyckas bäst med intern identitet, lojalitet och nöjdhet. I år har Universum utsett bolag vars medarbetare är mest benägna att rekommendera sin arbetsplats till sina kontakter och vänner. Sigma Technology Group vann första plats som Sveriges Mest Rekommenderade Arbetsgivare och kammade även hem tredje plats ibland Sveriges Bästa Arbetsgivare.

– 2020 har varit ett mycket utmanande år för arbetsgivare, där både ledarskapet och medarbetarskapet satts på stora prov. De arbetsgivare vars medarbetare i stor utsträckning vill rekommendera dem har haft en extra stor fördel i dessa turbulenta och osäkra tider. I detta sammanhang var det naturligt för Universum att skapa ett specialpris baserat på just detta, dvs medarbetarnas vilja att rekommendera arbetsgivaren till sina vänner. Att Sigma Technology Group vinner detta och därmed blir Sveriges Mest Rekommenderade Arbetsgivare visar på ett starkt internt arbete och även att de står starkt rustade inför framtiden, säger Claes Peyron, Managing Director Nordics & UK, Universum.

För Sigma Technology Group är årets specialpris Sveriges Mest Rekommenderade Arbetsgivare och topp 3-placeringen över Sveriges Bästa Arbetsgivare en viktig måttstock för internt kulturarbete.

– Att vara framröstade till Sveriges Mest Rekommenderade Arbetsgivare av våra medarbetare gör mig stolt, speciellt i dessa tider. Att vara med i toppen av Universums rankning är mycket mer än bara en placering för oss. Vi har jobbat systematiskt med att vara en attraktiv arbetsgivare. Vår organisationsfilosofi ”Local Drive – Global Strength” bidrar till vårt mål att vara Sveriges ledande teknikkonsultbolag där våra anställda är i fokus. En platt organisationsmodell som är inkluderande, stöttande och entreprenörsdriven med individen i centrum, säger Carl Vikingsson, VD på Sigma Technology Group.

Trots att 2020 har varit ett utmanande år för flera länder och ekonomier och framförallt för konsultbranschen, blev Sigma Technology Group tidigare i år utnämnt till ett av Sveriges Best Managed Companies av Deloitte, en utmärkelse som delas ut till svenska privatägda företag som har lyckats bra med strategisk inriktning, operationell kapacitet, företagskultur och ekonomisk utveckling.

– Vi är mycket stolta att våra medarbetare har röstat fram oss till Sveriges Mest Rekommenderade Arbetsgivare och Topp 3 i Sveriges Bästa Arbetsgivare i år. Tillsammans med utmärkelsen från Deloitte som ett av Sveriges Best Managed Companies så är det tydligt för mig att stark företagskultur och intern identitet går hand i hand med organisationens strategiska fokus och stadig ekonomisk utveckling, avslutar Carl.

För mer information kontakta,

Carl Vikingsson, VD, Sigma Technology Group, carl.vikingsson@sigmatechnology.com

Nataly Lamkén, Chief Communications Officer, Sigma Technology Group nataly.lamken@sigmatechnology.com.

Om Universums undersökning

Varje år publicerar Universum sin undersökning av Sveriges Bästa Arbetsgivare. Undersökningen skedde mellan oktober 2019 och augusti 2020 och samlade in nästan 10,000 röster. Medarbetare behövde betygsätta sin befintliga och andra attraktiva arbetsgivare utifrån hur de upplevde arbetsgivarnas identitet, kultur, jobb, och avanceringsmöjligheter. De värdesatte även hur benägna de är att rekommendera sin befintliga arbetsgivare.

Hela listan av Sveriges Bästa Arbetsgivare 2020

Om Sigma Technology

Sigma Technology Group är en del av Sigma Group och en global leverantör av produktinformation, mjukvaruutveckling och lösningar för inbyggda system, samt offshoreutveckling. Vi är experter med passion för teknik och information och vi sätter en stolthet i att alltid förbättra våra leveranser. Vår leveransfilosofi är ”Local Drive – Global Strength”, och därför har vi kontor på många orter i världen för att vara nära våra kunder. Mer information finns på sigmatechnology.com.