FB

Sigma medverkar på Women in Tech i Stockholm – det största eventet för kvinnor inom teknikbranschen i Sverige

ahOYF6r2MLBHy4Xbsiz1

Women in Tech samlar för tredje året i rad 1000 deltagare som vill nätverka, dela erfarenheter inom teknikområdet och gå på inspirerande föreläsningar av tongivande personer.

Konferensen är Sveriges i särklass största och mest populära event inom sitt område. Det är inte minst de 9000 intresseanmälningar som kommit in, ett bevis för.

Om bara några veckor, kommer deltagarna på Women in Tech att få lyssna på talare från ledande teknik- och mediaföretag. Huvudtalarna kommer att fokusera på nyskapande teknik och exponentiellt tänkande, hur man utvecklar produkter i världsklass och framgångssagor. Framtidens kvinnliga entreprenörskap, utvecklingsfrämjande strategier inom teknikområdet samt idéer kring hur man ska få fler talangfulla kvinnor att satsa på en framtid inom IT och teknik, kommer att vara i fokus under eventets paneldebatter.

Sigma står bakom konferensens vision och tror på kvinnors stora betydelse för teknik- och IT-branschen. På konferensdagens morgon ansvarar Sigma för en träff som äger rum på Vallhallavägen 117. Sigmas representanter kommer att tala om hur man skapar en framgångsrik karriär inom teknikbranschen, hur det är att arbeta i en internationell organisation, hållbar framtid, Sigma women society och utbildningsinitiativ som företaget driver.

Beatrice Silow, Kommunikationschef på Sigma IT Consulting, kommenterar:

”Jag började i IT-branschen för 16 år sedan, arbetade mig uppåt och lärde mig nya saker varje dag. Det finns en bredd inom teknik som innebär stora möjligheter att utvecklas. Tillsammans startade jag och mina kollegor ett nätverk för kvinnor, som vi kallar Sigma Smart Women Society, där vi träffas för att inspirera, lära och utvecklas tillsammans. Det är en förmån att få vara med och sponsra Women in Tech, och jag ser mycket fram emot att träffa alla deltagare på vår morgonföreläsning.”

Carl Vikingsson, Verkställande direktör på Sigma Technology Group, tillägger:

”Många talangfulla kvinnor, har bidragit till den tekniska utveckling vi har idag. Det behöver knappast sägas att ett event som Women in Tech utgör en utmärkt plattform när det gäller att motivera ännu fler kvinnor att satsa på teknikbranschen. Det bidrar till att göra branschen mer jämställd och på så vis skapa en mer balanserad arbetsmiljö. Det är något vi verkligen tror på och arbetar för.”

Sigmas föreläsning – Hur vi skapar en bättre morgondag varje dag.

Valhallavägen 117 G

Välkommen till Sigmas föreläsning på Vallhallavägen 117 G. Har du någonsin funderat på hur du ska hinna kombinera ett krävande jobb med genuint samhällsengagemang? Hur du ska lyckas skapa ett arbetsklimat på din avdelning där kompetensutveckling blir en del av vardagen? Hur du skapar en drömkarriär där du får möjlighet att jobba med världsledande teknik och företag i framkant? De värdeord som genomsyrar Sigma är passion och handlingskraft. Och löftet vi ger till såväl kunder som medarbetare och samhälle är “Expect a better tomorrow”.

Kom och hör mer om; hur det är att arbeta i vår internationella organisation, en hållbar framtid, vårt kvinnliga nätverk och andra utbildningssatsningar.

Anmäl dig nu!

För mer information, kontakta:

Beatrice Silow, Communications Officer at Sigma IT Consulting (Beatrice.silow@sigma.se)

Nataly Duyko, PR & Communications Officer at Sigma Technology (nataly.duyko@sigmatechnology.com)

Eva Björkegren, Sigma Technology Development Stockholm (eva.björkegren@sigmatechnology.com)